Tjänster

Task Manager

Dags för en förändring av hur du hanterar projekt. Task Manager är en digital lösning som samlar pusselbitarna i en lättanvänd webbapplikation.

Hur det fungerar

  • 1

    Ställ in

    Task Manager är enkelt att integrera i verksamheten. Eftersom det är en lättanvänd webbapplikation, så behövs ingen hårdvara för att komma igång. När det har installerats kan nya projekt och arbetsordrar ställas in och kollegor bjudas in. Dela statusar i realtid, uppdatera via den mobila enheten och sätt upp mål för varje aktivitet på arbetsplatsen

  • 2

    Håll kursen

    Efter inställningen kan du se en tydlig status i realtid för alla mål, oavsett var du befinner dig. Se en projektstatus under en given tidsram (dagar eller veckor) och kontrollera arbetsorderstatusen efter olika aktiviteter för att se till att allt flyter på. Du får även en uppskattning av när mål sannolikt kommer att nås baserat på aktuell prestanda. 

  • 3

    Se mer

    Task Manager passar perfekt med vår befintliga uppsättning digitala verktyg, som Volvos vågsystem (OBW), Load Assist och Dig Assist, vilket innebär att insikter från dessa tjänster automatiskt införlivas i appen. Och även för kunder som inte har Volvo Co-Pilot, så kan operatören snabbt skapa manuella lastkvitton.

Varför Task Manager?

Vi vet att en blomstrande arbetsplats är en där många olika aktiviteter äger rum samtidigt. Vi vet även att det kan vara svårt och tidskrävande att hålla koll på allt. Task Manager från Volvo CE är en digital lösning som gör det möjligt att samla pusselbitarna i en lättanvänd webbapplikation, vilket sparar tid, pengar, onödig administration och resande till olika arbetsplatser.

Med information i realtid som delas direkt till din mobila enhet eller dator kan du hålla koll på alla aktiviteter, personer, arbetsplatser och maskiner – oavsett fabrikat – så att du kan reagera på oväntade omständigheter med all kunskap du behöver till hands.

Bättre uppkoppling

Task Manager är den idealiska lösningen för alla som effektivt vill hantera olika projekt på arbetsplatsen och öka synligheten för sitt arbete. Oavsett om du är produktionschef, arbetsledare eller underleverantör, så kan du få tydligast möjliga översikt över enskilda aktiviteter, projekt och personer, vilket hjälper alla att nå målen, hålla kursen och följa budgeten.

 

Kundfördelar

  • Öka produktiviteten och effektiviteten på arbetsplatsen
  • Genomför projekt snabbare
  • Följ framstegen i realtid var du än befinner dig – från telefonen eller kontoret
  • Se till att projekten blir klara i tid och inom budgeten
  • Sätt upp mål och se till att hålla kursen för att nå dem
  • Hantera enkelt data från en blandad maskinpark
  • Lägg mindre tid på administration och mer tid på verksamheten
  • Filtrera data efter olika tidsramar, projekt, aktiviteter, material eller arbetsordrar

Vanliga frågor

    • Ger synlighet för projektstatus i realtid från mobil eller stationär dator.
    • Gör det lättare att effektivt förbise de många olika aktiviteter som pågår på plats.
    • Ger insikter för att göra projektet mer produktivt och effektivt och kan leda till snabbare projektgenomförande.
    • Minskar risken för förseningar.
    • Minskar stress och administrativt arbete
  • Det är en molnbaserad lösning där information från digitala lastkvitton uppdateras i realtid och aktivitetsstatus kontra mål syns från mobila enheter och stationära datorer.

    • Få tydliga projektstatusuppdateringar i realtid.
    • Lätt att sätta upp nya projekt och arbetsorder.
    • Sätt upp målmål för de olika verksamheterna.
    • Se projektstatus under en viss period.
    • Lastkvitton skapas och tas emot automatiskt för maskiner med Volvo Load/Dig Assist On-Board-Weighing (OBW).
    • Lätt att kontrollera arbetsorderstatus.
    • Få en uppskattning av när målen kommer att uppnås.
    • Lastkvitton för maskiner utan Load Assist eller Dig Assist med vågsystemet OBW, kan enkelt skapas manuellt i appen.

Kontaktperson